Aku mungkin nampak gembira di luar. Tetapi Allah sahaja yang tahu hati aku ini. Orang mungkin fikir aku tidak ada masalah. Tetapi Allah tahu aku ada. "Hide your tears, it is the best for you and the other around you". Aku tak suka kongsi apa yg aku rasa. Sebab aku belum ada yang aku boleh percaya seratus-peratus. Hari ini hari sedih sebenarnya untuk aku. Aku blog sebab aku hendak meluahkan. Biar tiada siapa yang faham bila baca nukilan hari ini. Sebab aku lagi suka biarkan masalah pergi macam itu sahaja. Bahagia, bagi aku bukan senang dicari. Bahagia dunia yang aku maksudkan.  Kawan? Bukan senang mahu jumpa kawan yang benar-benar setia dan ambil berat tentang kita. Tetapi tidak mengapa. Aku ada Allah, aku ada Ibu. Mereka tahu. Sebentar tadi ke Masjid Ar-Rahman. Aku diuji dan diuji lagi. Aku rasa hari ini paling menguji diri aku. Aku takut, kalau-kalau aku tidak cukup kuat.

Aku takut, aku harus kuat. 

Leave a Reply